20 September 2024, 00:38

Author Topic: Тема для вопросов мастеру

Unseen

  • Icebreaker
  • *
  • Posts: 7713
    • RPG diary
Лаунчер по всему выходит стреляет ручными (гы) гранатами. Это норм, учитывая формулу 1 турн - 1 шот. Кстати, рассказать как ВОГ в ручную гранату переделать?😀 ладно, лирика в сторону, считаем что у гранат от гранатомета те же характеристики (и цена) что и у ручных, но руками их метать нельзя, по крайней мере без переделки.

В CP про все это написано так:

Quote (selected)
Electromag Grenade Launcher: An EMGL is a short, stubby shotgunlike weapon, similar to 20th-century grenade launchers, with a magazine of five grenades. Essentially a small mass-driver, it uses a magnetic impulse to propel grenades. It is recoilless, and except for the crack as the grenade breaks the sound barrier, silent. For an extra $500 the launcher's velocity can be varied by the gunner, so subsonic shots can be fired, silently, with 1/4 normal range.

Electromag grenade launcher's may fire one round per turn. Grenades may also be loaded and fired one at a time, but it takes 1 second to load each grenade and 1 second to fire. A magazine weighs 5 pounds; cost depends on the load. The launcher will fire 100 grenades on a D cell. At triple cost and weight, fully automatic versions of the electromag grenade launcher are available. Automatic EMGLs fire from a 20-shot magazine (weighing 20 pounds), with a RoF of 4

и про гранаты:

Quote (selected)
Hand grenades are still used for close combat, but all hand grenades are also designed to be fired by electromag launchers, eliminating the need for two different kinds of ammunition. All grenades weigh 1 pound; they are made of plastic, but come with a removable metal sabot enabling them to be fired from electromag and mini-grenade launchers. To use a grenade, the activator is pressed and the grenade is thrown: if the delay was 1 second, the grenade will then explode immediately. It takes one turn to set or change the delay on a hand grenade and another to press the activator and throw the grenade. If the grenade is loaded in a grenade launcher, either the delay or impact setting must be preset (most grenades are set to explode on impact) and activation is automatic when the grenade is fired.

По всему выходит, что гранаты описанные в CP это гранаты под гранатомет. То есть те, которые по $20 за штуку.

Например:
Quote (selected)
Fragmentation Grenades: Frag grenades do 6dx2 concussion damage and 2d cutting damage; see p. B121 for explosion rules. They cost $20.

С этим вроде разобрались, так что поменяю свой гранатомет из TL7 на гранатомет из TL8... либо возьму оба :)

А типы боеприпаса к ним, эффекты их и стоимость - в описании каждого типа оружия начиная со страницы 41 и дальше. 
Окей, убедил. Но там все равно нет ничего про стандартное оружие из TL7. Например, типа и стоимость боеприпасов к Steyr AUG :beee_mini:

Да что тот хай-тек... Играли мы как-то в СР, и раскатал я мастера что бы путил огнестрел из расширенных таблиц - там страниц 40 современного огнестрела.
Забахал спайпершу с Sako TRG-42 c 7dx2 уроном и прицельной в 2000 метров, со всем обвесом вроде термоприцела на километр и прочего обошлась мне тысяч в 30-40 но я с километра сквозь укрытия валил по головам с эффективным скиллом 15.  Эх отвел душу... ))
Здесь нам такое не светит, увы. Кстати, а что за расширенная таблица по современному огнестрелу? Можешь расшарить/скинуть в почту?
Никогда не приписывайте злому умыслу то, что вполне можно объяснить глупостью. Бритва Хэнлона.