В преддверии выхода игры, разработчики делятся информацией об инопланетных врагах.
Sectoids
“Sectoids are very tough early in the game, but really with the Sectoids, their main offensive ability is Mind Merge. They link together, they merge their minds, which makes the front Sectoid really powerful, really deadly - it gives him extra hit points. But the back guy is super vulnerable. If you kill the guy in the back, then it actually kills both of them at the same time. So the counter for Sectoids is flanking. The assault soldier has an ability called 'run and gun', which allows him to move really far and shoot at the same time, and so he is great for killing Sectoids.”
Глупо как-то. С какого хера объединение разумов наделяет кого-либо б
ольшим количеством хит-поинтов, а кого-то наоборот, делает слишком уязвимым? Почему нет "равноправия" и "скидываясь" силами для одного, каждый всегда отдает чуть больше сил чем следующий за ним? Зато уже предвкушаю поиски "самого слабого" чтобы его смерть по цепочке убила всех остальных (очередной бред).
Floaters
“Floaters you encounter some time soon after Sectoids. Their big ability is to launch all over the battlefield. So they’re like the anti-sniper, where they'll launch around the battlefield and land next to your guys in the back, flank them and kill them. So for Floaters, the best tactic is suppression. You can pin them down with suppression so they can't fly around. That would be using the heavy, who's sort of anti-Floater.”
Помню в оригинальной игре можно было входить в здания, подниматься на второй этаж и вести огонь оттуда, что было неплохо для снайперской стрельбы. Насколько я понял по описанию "летунов" тут уже не будет
Попахивает игрой в камень-ножницы-бумага. Т.е. формировать отряды надо будет с учетом "на каждого снайпера у врагов есть летун, по этому на каждого летуна у нас должен быть с собой соответствующий нагибатор". С одной стороны оно как бы неплохо, а с другой ограничивает в выборе тактики и формировании своего стиля игры. Ну да посмотрим как оно получится на практике.
Chryssalids
“Chryssalids are melee units and they move really, really, really fast. And so Chryssalids are the kind of nemesis of assault soldiers, who have to get up close to do damage - that's like the worst face off. So if you were facing off against Chryssalids, the real thing you want is a sniper with the “squad sight” perk, which allows him to shoot anyone that his squadmates can see. He can get a height advantage in a corner of the map, then he can just shoot across the map and kill Chryssalids from afar, instead of having to get in close to deal damage.”
М-да. Еще один факт в пользу моей версии описанной выше.